Friday 8 May 2015

Rawatan rambut gugur

" Amboi mama wanginya rambut", kata anak kedua saya Haikal pada suatu malam sambil tersenyum comel. " Malam pun kena pakai minyak wangi ke?" "Pakai minyak wangi di kepala ke?" Bertubi- tubi soalan Haikal menerjah telinga.

Nampaknya anak-anak saya pun prihatin atas kelainan mama mereka akhir- akhir ini. Terasa geli hati dengan gelagat mereka yang asyik memerhati mamanya ini mengurut kepala sambil bauan menyegarkan mula menusuk hidung kami.

Mengimbau kembali ketika dan selepas saya berpantang anak ke 3,  saya mengalami keguguran rambut yang agak teruk. Setiap kali menyikat rambut akan kelihatan rambut-rambut yang gugur  dan jatuh ke lantai. Sakit mata dan rimas buatnya memandang helaian rambut yang gugur itu.

Sumber: google


Sumber:google

Oleh kerana masalah ini berlarutan beberapa lama tambahan pula rambut saya tebal dan panjang, saya mengambil keputusan untuk memotong agar mudah diurus. 

Semasa proses menggunting rambut, saya dinasihati oleh pakar di pusat salun itu supaya menggunakan syampu yang bersesuaian itu 'hair fall shampoo", perapi dan juga tonik rambut. 

Jujur katakan bahawa selama ini saya hanya menggunakan syampu dan perapi sahaja tanpa mengambil peduli mengenai tonik rambut.  Risau rambut akan kembali gugur, saya telah mula menggunakan tonik rambut. Saya telah diperkenalkan dengan tonic 'Italy Ogani Hair Tonic' yang dirumuskan daripada bahan- bahan seperti ekstrak biji buah anggur dan ekstrak daun ginkgo biloba. Produk ini adalah keluaran daripada negara Itali dan sememangnya produk ini halal digunakan.



Perasaan teruja menggunakan tonik ini untuk rawatan rambut gugur pada asalnya, ditambah lagi kerana baunya sungguh harum dan wangi seperti kita memakai minyak wangi.  

Cara penggunaannya sungguh mudah. Hanya semburkan di beberapa bahagian kepala (kulit kepala)  sahaja. Kemudian buat urutan beberapa saat dan anda akan rasakan kepala anda amat segar dan nyaman. Perasaan segar itu akan bertambah nikmat dengan bauan yang sangat harum. Keharumannya akan dirasai, dihidu disetiap ruang bilik.

Dengan campuran ramuan - ramuan organik masalah rambut gugur saya dapat di atasi. Saya juga perasan yang kulit kepala saya juga bebas dari kelemumur. Kulit kepala pula kelihatan putih dan sihat. Tekstur tunjang rambut menjadi kukuh. Saya sangat bersyukur dan berpuas hati dengan tonik ini. 

Saya amat mengesyorkan kepada anda yang mengalami masalah seperti saya supaya mencuba tonik ini. Semoga dapat manfaatnya. Setakat ini dahulu entry saya. Jumpa lagi.




Sumber: google


" Katakan TIDAK pada rambut gugur".

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau kemusykilan berkenaan tonik 'Italy Ogani Hair Tonic' bolehlah terus komen diruangan yang disediakan.


No comments:

Post a Comment